twenty two



I'm one year older now since last time I saw you
In case you wanna know, I'm about to say what I'm up to
First of all I'm a sluggard movin' slow in a clumsy way
Some peace of mind is what I want, but that will be the day

I've been going with the flow for too long now, this must end
Running 'round in circles, I've been so far away from myself
Searching for the energy and the time to make a change in my life
Instead of watching it pass by, get something done while I'm alive

I'm twenty two, don't know what I'm supposed to do
Or how to be, to get some more out of me
I'm twenty two, so far away from all my dreams
I'm twenty two, twenty two, feeling blue

I try to activate myself the best I can
So that boredom won't catch up with me, I've got my daily plan
Wake up late, then reherse a bit with the band, I guess it's cool?
Later when I'm home again I boil a note or two
Then I go to bed that's what I do

Afraid that I will be weak forever
I can't stay in this shape any longer
My life's just another cliché

less

det bästa jag vet är när man bestämt sig för ett beslut efter att man velat hur länge som helst. men när man äntligen kommer till beslutet är det så himla skönt. det älskar jag. och det hade jag.
sen kommer det smågrejer hela tiden som vill ändra detta beslut, och jag känner att jag snart kommer att ge vika också.
jag hade ju bestämt mig, sluta få mig att ändra mig. fan!

passar på att njuta av en lugn eftermiddag. ser ut att kunna bli hektiskt nu i typ en och en halv månad. jag ska klämma dom på så många kronor jag bara kan, så är det bara. för idag är jag arg!

för att prata om något bättre,
* jag kanske, kanske äntligen får ordning på min rygg. lyckliga jag. insåg härromdagen att jag nog haft ont till och från i ungefär sex år, och det kaaanske kan bli ett slut på detta nu. har träffat en bra (som det verkar än så länge) sjukgymnast och har också fått kontakt med en fantastiskt bra massör. tillsammans kanske dom(vi) kan lösa detta. känner mig positiv inför det.
* mitt zoo går jättebra, jag älskar det! kan inte sluta spela :) måste gå in flera gånger om dagen och kolla till dom. men naturligtvis bara innan jobbet, på fika/lunch och efter jobbet. tycker verkligen det är superkul. :)
* snart har vi sett färdigt alla serier vi beställde för ett tag sen. har ca 3 avsnitt kvar av glee nu tror jag. men dock råkade vi klicka hem en ny filmbeställning tidigare idag ;) och då fick det även bli den fjärde säsongen av 30 rock. tänkte att jag skulle ta mig i kragen och uppdatera våran filmsamlingslista snart.

men nu; glee.

tap zoo

det snurrar i skallen just nu, det har det gjort i nån vecka nu. mycket att fundera på, eftersom jag är mästarn på att fundera. men jag tror att det kommer visa sig om några veckor, då blir nog allt klarare.

som (o)tur var, så introducerade en jobbarkompis mig för tap zoo i veckan. så nu fördriver jag lite för mycket tid att bygga på mitt zoo! ;)
tycker sånna där spel är skitroliga. har spenderat mycket tid när jag var mindre att spela spel där man bygger upp städer och nöjesfält. så det blir nästan lite nostalgiskt trots att det är ett zoo.

i veckan så frågade klas vad jag önskade mig. först då insåg jag att jag faktiskt fyller år snart. men jag har sagt i ett par år nu att jag faktiskt inte önskar mig nått särskilt. för det gör jag inte. jag känner inte att jag vill ha nått särskilt. lite gott sällskap, god mat och lite fika så är jag rätt nöjd sen.
men jag vet att min käre mor inte nöjer sig med det, så till dig mamma, här kommer några tips på saker jag tycker är tråkiga att köpa själv:
- köksvåg
- bra kökshanddukar
- baksaker

nu ska jag zoo:a vidare och kika vidare på barn till varje pris på svtplay.
det är en serie jag varmt kan rekomendera för er som inte sett det. kan även rekomendera drömmen om ett barn på tv3. sjukt bra serier om ett bra ämne som man kanske inte vet så mycket om, inte jag iallafall.

serieuppdatering

ja, nu i veckan gick vi in på tredje och sista seriesäsongen vi köpte tidigare :) nämligen glee säsong 2. så vi har lyckats beta av 46 av de 68 serieavsnitten vi hade framför oss ;) eller ja, vi har väl sett 50 för vi har hunnit med 4 glee-avsnitt denna vecka också! ;) kanske dags att skaffa sig ett liv snart :)

hursomhelst, tröttheten sitter i, fattar verkligen inte! blir snart tokig på att jämt vara så trött. igår somnade jag rätt tidigt med tanke på att det var fredagkväll. men ja, det fick jag ju känna av imorse är jag slog upp mina ögon klockan åtta och inte kunde somna om. underbart..

nåja, snart blir det hemmagjord kycklingpizza och sen vet jag inte riktigt. har hört att svärmor bakat bullar, så det blir nog en sväng dit;) imorn ska vi nog iväg på boda borg i torpshammar med ett gäng vänner :) blir nog skoj!

RSS 2.0