tankar och funderingar

igår funderade vi över de kommande månaderna. vi insåg att det inte är allt kvar innan vi fyller år, vilket också gör att det inte är allt kvar innan jul. suck! dags att fundera redan nu på vad man ska önska sig. tips till dig mamma ; man kan tydligen köpa presentkort på golfshopen. ifall jag inte kommer på något annat är det ett alternativ :)
insåg även att vi inte kommer ha så mycket tid på helgerna framöver att ses. i lördags var klas i bräcke på golftävling hela lördagen. han åkte när jag vaknade och kom hem när jag somnat. denna helg har han jobbat heldagar både lördag och söndag. nästa helg ska han eventuellt åka till erik i sundsvall, och eftersom vi har after work på fredag kan jag ju inte följa med. helgen efter det är det golftävling i klövsjö tydligen. höstslakten hette det. då lät det som om dom blir borta hela helgen. och eftersom de är den helg klas egentligen skulle ha jobbat, kommer han jobba två helger i rad efter det. :( tråkigt! men vi hinner inte ledsna på varandra iallafall ;)

vi pratade även om hur vi ska göra i jul. än så länge har vi inte firat någon julafton tillsammans, och ser ut att bli på skilda håll även i år. även om jul inte är så jättespeciellt för mig längre har jag nog på nått sätt svårt att tänka mig en jul utan mamma, pappa och farmor. sorry systrar, men ni har faktiskt inte vart hemma alla jular, så jag vet hur det är med jular utan er. :P men mamma, pappa och farmor har varit standard så länge jag kan minnas.
trots att jag inte är något jättefan av jul har jag nog svårt ändå att tänka mig hur en jul kan vara på nått annat sätt än hur vi brukar göra, det rätta sättet alltså ;)
hos oss är det så att man infinner sig hos mamma och pappa strax efter man vaknat (förutom när man bodde hemma förstås, då var man ju där hela dagen). hjälper mamma och duka upp julbordet, pappa åker och hämtar farmor kring elva-tiden, åker upp och tänder på farfars grav, han hämtar, i bästa fall - när han kommer ihåg förstås ;), några syskon på vägen hem igen. sen äter vi julmat runt ett-två. kalle anka klockan tre, börjar bli lite tröttsamt att se detta, men det är jul, då ska man se kalle. efter kalle är det julklappar. sen fikar vi, och skjutsar hem farmor igen. detta är en stående trudelutt, år efter år. sen åkte vi alltid förbi hos mormor och morfar för att fika lite mer där, och lite mer julklappar. sen mormor inte längre var med oss har det blivit lite sisådär med den traditionen, men oftast åker vi väl en sväng till morfar iallafall.
lite härligt är det med jul ändå, iallafall gemenskapen, för min familj är den bästa! :)
sen att maten kunde vart bättre, och om jag slapp klämma fram en önskelista varje år så hade det kunnat bli mycket bättre! och dom där äckliga saffransbullarna och glöggen förstås. synd bara att jag har en sambo som är galen i lussebullar och glögg, eftersom jag själv knappt tål lukten :P

blandat

haha, sämst på att blogga!

jag ringde iallafall och bokade en uppspelstid. råkade bli dagen efter. råkade klara det. och vips så hade man grönt kort :) gick ett par dagar så köpte jag mig ett medlemsskap på storsjöbygden. så nu är jag fullvärdig medlem och får spela hur mycket jag vill :) hann med två rundor denna vecka, tisdag och torsdag. älskar mitt jobb som gör det möjligt att jag kan passa på att spela mycket nu innan säsongen är slut :) var upp en sväng igår och tränade lite också, men det gick inte alls bra. var alldeles för trött i kroppen och har börjat känna mig sjuk. nya friska tag en annan dag :)

jobbet då. fick reda på i veckan att vi skulle få förlängt till sista december. jag vet inte om jag törs tro på det fullt ut ännu, men jag hoppas ju såklart :) vi skulle få mer info på måndag, så vi får väl se då :) trivs sjukt bra på min enhet, vi är ett superbra gäng (för det mesta). :) på fredag blir det även after work. ska bli skoj!

golfrundor

det här med att blogga verkar inte vara min grej ändå. känns inte som att jag har tid, eller ork kanske jag ska säga. vad har då hänt sen sist? mycket!!

i tisdags fick jag ett glädjande besked att mina fina golfklubbor hade kommit. så då får jag och klas upp och gick en fadderrunda. det gick sjukligt dåligt. har alltid för höga krav på mig själv, och vill lite för mycket lite för ofta. men det var sjukt roligt iallafall, man kom ut i friska luften och fick en rejäl promenad runt banan! :) det var superskönt.
igår var jag tillbaka på banan, denna gång med en arbetskamrat som också spelar där uppe på storsjöbygden. jag fick gå min andra fadderrunda, och det gick mycket mycket bättre då! många riktigt fina slag, och gudrun var riktigt impad av mina slag. hon tror att jag kommer bli riktigt bra. det är nästan så att jag tror det jag med ;) känner verkligen att jag har bra spel i mig!
vad som väntar nu är en liten uppkörning i form av ett uppspel. sen är det klart, sen har jag 36+ som det så fint heter i hcp. det är najs, då börjar kampen att sänka sig!

nu ska jag ta mig i örat och ringa och boka en uppspelstid tror jag..

RSS 2.0