i'm sitting on the floor trying to figure out, what my life is all about

idag känner jag mig tom. sliten och trött. har sovit dåligt på senaste tiden, säkert under en vecka eller nått. har inga problem att somna, men jag vaknar säkert en gång i timmen under hela natten. sover oroligt. nu i helgen kan det förstås bero på det fina mailet vi fick i fredags. och idag hade vi ett kort möte om det också, chefen bekräftade att det var sant, och att det var de uthyrda som kommer kollas upp först. såklart. det förstår jag. det är bara vi som gör att hela företaget fungerar, men vi är ju inte så viktiga.

jag vet att jag klagar mycket på mitt jobb. det gör jag, för jag hatar det. ändå har jag så svårt att sätta mig in i hur det skulle vara om jag fick lämna stället denna gång. jag vill, men samtidigt inte. jag orkar inte vara arbetslös igen. jag kan inte, det funkar inte med lägenheten. jag vet att jag inte kan klaga eftersom jag inte tar fingrarna ur arslet och gör något åt det. jag har bara ingen ork för det. jag har ingen ork för något.

det är mycket som snurrar i mitt huvud nu. så fort jag tittar mig omkring i lägenheten letar jag något jag skulle kunna sälja. och då låter det som jag är totalt pank, och det är jag inte. jag är bara less på allt som står och inte används. nån som vill köpa ett ps2 med två spel tror jag det är? ett 5.1 system för tv? träningsbänk? hantlar? två bärbara datorer? och med gråten i halsen, en gitarr? jag vill inte sälja den, jag vill ha den för alltid. tyvärr är jag nog inte tillräckligt intresserad för att ta mig tid att lära mig spela. vi har en vänstergitarr och en högergitarr för den som är intresserad.

2009-11-30

Tur
Du kommer att ha en del tur idag när det gäller spel. Men du kan känna dig ganska likgiltig inför detta.

Hälsa
Du verkar vara på bra humör hela dagen även om du är lite orolig. Du kan gå och känna efter om du har ont någonstans eller om du börjar bli sjuk. 

Ekonomi
Din ekonomi tycks ha gått igenom en dramatisk förändring, och du är tvungen att hitta nya vägar att tjäna pengar.  

Arbete
En uppgift som du trott skulle vara besvärlig kan idag visa sig mycket enklare än du befarat. Detta medför att du kan ta det litet lugnare under resten av dagen. 

Kärlek
Nyvunnen kärlek visar tecken på att redan svalna. Du måste bestämma dig. Antingen uppmuntra eller lägga locket på.        

Relationer
En person i din närhet kan vara alltför dominant idag. Det kan komma att leda till en dispyt er emellan.

och allt som är bra med mig, har jag förmågan att glömma bort

igår vid tio i fyra fick vi ett skojsigt mail på jobbet. från högsta hönset. dom behöver varsla mer. behöver jag säga så mycket mer än så? nu ska man åter igen ha ont i magen varje gång man går till jobbet. det är ju alltid inhyrd personal som ska ut först. suck.
men jag får försöka ta dagarna som dom kommer, och vara tacksam över de dagar jag får jobba, så är det ju.

i eftermiddag/kväll blir det lite kalas iallafall :) middag och tårta för nära och kära. det sägs att det är lite paket också. spontant känns det väldigt spännande, då jag inte direkt känner att jag har önskat mig något. men det är inte det som är det viktiga för mig, utan mer att äta en bit god mat och umgås.

imorn ska jag adventsstäda och pynta lite. ska bli himla roligt faktiskt.

det är såna dagar som vänder allt upp och ner

idag känns det inte bra, inte bra alls. jobbet är skit, lönen är skit, det är skit att ha betalat räkningar. det är skit att vara snål, ja inte ens ekonomisk, jag är snål. det är skit att vara snål och ändå ha lite pengar. det är skit att ha bil. jag hatar roland. jag vill ha bort roland. jag vill ha helg. sen vill jag ha semester. jag vill bort från stan.

jag hoppas att jag vaknar på rätt sida imorgon.

då var man inte längre en tonåring

nuså är det gjort. nu är jag 20 minsann. på jobbet säger dom att man slutar fylla år efter 25, men jag kan tänka mig att sluta nu faktiskt.

dagen var underbar igår! fick frukost på sängen av sambon (som förövrigt hade ställt klocka till och med, för att inte vakna senare än mig. dock vaknade han innan klockan och fixade frullen). sen spelade vi lite wii, och jag spöade honom litegrann :) sen fick jag skjuts till jobbet, och med mig fick jag en daffys-sallad.
de få som visste om att jag fyllde år på jobbet, fick jag såklart grattis ifrån, men jag pratade inte särskilt mycket om det, eftersom jag inte tycker det är relevant.
när vi sitter och äter middag (jobbade ju 12-20.30), jag och de andra i kvällsskiftet, så kommer en gammal skolkamrat och går förbi och säger grattis. då muttrar dom vid bordet grattis. tyckte det lät lite oengagerat, men jag brydde mig inte så mycket.
då! när vi skulle fika lite senare på kvällen så går jag, M och Li in i fikarummet, och Lo kommer lite efter. hon skulle väl gå på toaletten eller något, tänkte jag. men icke! då kommer hon in med en daimtårta, och säger " ja, vi visste ju att du fyllde år, och tänkte överraska lite" Li fortsätter och säger "ja, vi misstänkte att du inte skulle bjuda på fika själv" och skrattade lite, fortsatte med "ja, han i matsalen förstörde ju lite när han sa grattis"

hihi. jag kan inte säga annat än att igår gillade jag mitt jobb.

i don't have much money but, boy if i did, i'd buy a big house where we both could live

blev ingen mer uppdatering igår. jag tog en varm dusch och slog mig ner framför tvn. och där stannade jag resten av kvällen. kikade på reprisen av ullared, och sen idol. det slutar ju halv tio, så då gick jag och bäddade ner mig i sängen istället för soffan, kikade på cirkus möller, och inväntade idol-utröstningen. nästa gång jag kikar på klockan var den elva, då hade jag missat utröstningen. så jag stängde av och somnade. vaknade till nån gång i natt av att klas kom hem. sen vaknade jag när hans chef ringde och frågade om han ville börja åtta istället för tio, men det ville han inte, så vi somnade om och sen vaknade jag när han gick igen. :(

klev upp, käkade frulle och promenerade till cathrin eftersom vi skulle ut och gå idag. skulle ju göra en överlåtelse på mitt träningskort. så vi gick ner till step in, fixade klart dedär, fick 420 spänn av hon som skulle ta över det, så fick hon börja träna på en gång. sen gick vi till storsjöbadet och lämnade in armbandet jag hade där, så då fick jag 100 spänn till, inte så illa :)

och nu ska jag nog bara slappa tills jag ska börja med maten. japp, idag är det jag som ska göra mat och låta den stå på bordet när klas slutar jobbet. :) brukar alltid vara tvärtom, så idag ska jag vara en bra sambo :) och ikväll blir det bara lugnt, ska kika på robinson bara :)

kom hem när du vill, jag är vaken hela natten

jaha. vad har hänt sen sist jag skrev? jag ska byta bredbandsbolag, från telia till com hem, även hemtelefon. tror det kommer bli bra faktiskt. kommer ha 100mbit i tre månader, innan vi får välja vilken hastighet vi vill ha, det blir nog najs. lite dyrt för att behålla sen, men kul under tiden iaf :P

fick min lönespec idag också. har alltid inbillat mig att det ska vara en bra sak, och något man blir glad av, men idag fick jag svart på vitt att det inte är så. det var sjukt ångestladdat den här gången. jag visste att jag skulle få lite, men att det blev lite drygt en tusenlapp mindre än jag trott var en besvikelse. rätt mycket räkningar denna månad också, men det lär väl gå ihop ändå. klas fick typ två tusen mer än han trott, så det går nog an.

igår var det en tjej som hörde av sig angående mitt träningskort, var ca två månader sen min syster hörde om denna tjej som var ute efter ett, och gav henne mitt nr. hon hörde aldrig av sig, och det rann ut i sanden. igår hörde hon alltså av sig och sa att hon hade fixat ett, men hennes jobbarkompis var sugen på att ha ett, så nu ska hon ta över mitt imorgon. känns sjukt skönt att bli av med det, då jag ändå inte har utnyttjat tillräckligt mycket för att det ska vara värt det. jag är sugen på ett nytt, igen. men denna gång ska jag lära mig av mina två tidigare misstag, och inte ta något. iallafall inte om de har bindningstid på 12 månader, och är dyrt. så nu får det vara ett tag.

ja, så då blir det promenad med syrran ner till step in, och hem igen efteråt. annars blir det nog rätt lugnt i helgen. jag (pappa) ska meka lite roland på söndag. har insett att vi inte har råd att försöka byta bil just nu, så roland får rulla på så länge han går igång. och klas jobbar hela helgen, såklart. när jag är ledig. men då kan jag ju leka lite hemmafru och ha middagen färdig när han slutar, som han alltid har när jag slutar på veckorna. :)

just nu är klas i bräcke hos en kompis och spelar tvspel. kom hem vid kvart i fyra, och då måste jag säga att det var lite skönt att vara lite ensam hemma. klockan fem var jag redigt less på att vara ensam och nu dör jag snart av uttråkan. och fryser gör jag. så jag tror det får bli en varm dusch. det får det. nu har jag skrivit tillräckligt för idag. om jag inte har jättetråkigt och skriver mer sen.

how do i live

http://www.youtube.com/watch?v=90e8ryPDKWo&feature=related

How do I get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be
Oh I, I need you in my arms
Need you to hold
You're my world, my heart, my soul

If you ever leave
Baby you would take away everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Without you, there'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There'd be no world left for me
And I, oh Baby, I don't know what I would do
I'd be lost if I lost you
If you ever leave
Baby you would take away everything real in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Please tell me baby
How do I go on

If you ever leave
Baby you would take away everything
Need you with me
Baby don't you know that you're everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

how do I live without you
how do I live without you baby
how do I live....


i can't live, if living is without you

idag är jag inte på lika bra humör. jag är trött, sjukt trött. och less. men jag överlever.

fick schema idag på jobbet, äntligen. så nu jobbar jag kväll nästa vecka, 7-15.30 veckan efter, å veckan efter det 8-16.30, sen rullar det på så. rätt najs faktiskt, men det är segt att ta sig upp ur sängen så tidigt.

nu är de inte så länge kvar till man fyller år heller. å självklart jobbar jag kväll, så tårtkalaset blir på lördagen, för nära och kära. och jag (!) tänkte baka tårta. det har verkligen slagit slint. jag märker på mer och mer saker, jag är konstig. jag hoppas den vanliga nathalie kommer tillbaka snart, annars vet jag inte vad jag tar mig till. det kanske är åldern som visar sig annars. :P
jag önskar mig inte så mycket. en brödrost för 4 skivor. kanske ett litet bidrag till en liten mini-pc som jag har fått en sån längtan efter. annars tror jag inte jag vill ha så mycket. lite motivation kanske. och massage för ryggen som inte mår särskilt bra just nu.

nej, nu ska jag strax ut och promenera med syrran. var ut på en rask promenad i måndags i typ en timme, och det kändes himla bra måste jag säga. idag är jag trött, så det kommer väl bli jobbigare idag, men ändå.

fan vad jag är bra.

det slog mig idag. jag är bra, faktiskt.
jag har körkort. jag har en bil. jag kan alltså ta mig var jag vill när jag vill.
jag har en underbar sambo, som jag älskar & som älskar mig. vi har en superfin lägenhet.
jag har ett jobb. ett timtidsjobb, men som jag ändå får 8tim/dag (för det mesta), fem dagar i veckan.
jag har en underbar familj. två bråkiga och otroligt snälla systrar, och en helt underbar mamma och pappa, som ställer upp i alla väder och i alla kläder.
jag är duktig på jobbet. många kommer till mig och frågar när de undrar något. jag kan lite mer än vissa andra.



sen att jag önskar att jag hade en bil som inte la av lite då och då, att jag hade ett jobb med fast inkomst, eller åtminstonde högre timlön, och att jag fick mer lön på alla mina upplärningar, det är en helt annan sak.

men ack vad bra jag har det.

nu har det slagit slint helt.

okej. sitt ner, och håll i er. för nu ska jag skriva nått som är till duga. (nej mamma jag är inte gravid).

okej, såhär va. det började nog kring helgen. jag och klas skulle vara ifrån varandra mer än vad vi nånsin varit på bra länge (från fredag morgon till söndag kväll). klas skulle till umeå med sin bror och hälsa på en kompis till dom som bor där. då bestämde jag mig för att åka till andrea och marcus och hälsa på i hammerdal :) mycket trevligt var det. dom hade sitt lilla röda hus där alldeles i början av hammerdal. dom hade sin lilla vovve, bell, som var en del av deras lilla familj nu. det var good-feeling över det hela.
på lördagkvällen satt jag och andrea och kikade på lite klipp på gamla julkalendrar under åren. då small det till. jag fick lite julkänsla. jag! kan ni förstå? jag tänkte att det kunde vara ganska trevligt att göra lite juligt hemma. kanske några fina gardiner, ljusstakar. okej, inte så mycket mer kanske, men ändå. det är ett stort steg.
redan här kände jag mig vilsen i mig själv. vem var det som kommit och tagit över nathalies kropp? när kommer den riktiga nathalie (grinchen) fram igen?
men nu till den stora delen. håll i er hårt nu.
när vi lagt oss på lördagnatten, och jag låg där i deras stora nya soffa, funderade jag mycket. och jag saknade klas så otroligt mycket, då vi knappast är van att sova utan varandra och så. jag blev väldigt inspirerad av andrea och marcus. att ha sin lilla lya, sin lilla familj.
DÄRFÖR, så fick jag en sån känsla hur bra och mysigt det skulle vara att ha sitt egna lilla hus, kanske i brunflo. lite avlägset, men ändå nära till stan. att kanske ha en liten vovve (då jag har gett upp katt helt på grund av allergin). men framförallt, så småningom. om ett par år. och när man har stabila jobb. kanske till och med en liten unge. HALLÅ? JAG? NATHALIE? det måste ha slagit slint ordentligt uppe i mitt huvud, men det bara slog mig att det skulle nog kunna vara himla mysigt och fint. sen slog det ännu mer slint när jag började spekulera i namn. hallelulja!

nu hoppas jag förstås att detta kommer gå över. för detta är inte nathalie. jag vet inte vem det är som har tagit över hennes kropp, men jag hoppas att hon kommer tillbaka snart. or else, så vet ni hur detta kommer sluta om ett par år. tänk er ett päron till farsa firar jul, fast en morsa. hujedamig.

nu ska ni få smälta detta, och jag ska återvända till tvn. men jag var bara tvungen att låta er veta detta. det har helt enkelt slagit slint totalt.

sova kan man göra när man är död

nej, inte mycket sömn inatt inte. hade ett gäng vänner här över natten, och vi spelade buzz och TP långt in på natten. otroligt trevligt :) men mina glasögon gör mig inte så allmänbildad som jag önskade, suck!
sen blev det upp och iväg och jobba, tråkigt. och sen hem och ska strax sova, för imorgonbitti, 8.00, sätter jag mig på en 63a och styr kosan mot en annan mycket god vän :) ska bli skönt att komma iväg från stan lite och hänga lite med en god vän:)
lite sömn, men så värt :)

nu blir det sömn i den stora och tomma sängen, då sambon är på galenskap i (eller just nu påväg till) umeå.

örebro

 

Ö-R - där gräset är grönare
E-B - är stämningen skönare
R-O - känskan blir starkare i Örebro

Ö-R - är allt genuinare
E-B - blir minnena finare
R-O - Spänningen ökar i Örebro



en fotbollssång, men ändå. ni hajar grejen.


2009-11-01

Hälsa
Du känner dig stressad fast du egentligen inte har någon yttre anledning. Det vore nog bra om du lärde dig konsten att slappna av.

RSS 2.0