söndagar är inte alltid dåliga

idag är det en sån där dag då livet känns helt underbart. fick besked idag kring halv fem tiden ungefär att jag fick det nya jobbet jag sökt och varit på intervju på.
det är med lite vemod jag lämnar mitt nuvarande jobb, ändå. sysslorna har varit helt okej, och jobbarkompisarna har varit helt suveräna. men jag måste tänka på mig och mitt egna liv. jag behöver pengar. hade jag velat jobba utan lön hade jag valt att jobba som volontär eller något. okej, utan lön är det inte, men riktigt dålig lön är det.

det har varit så skönt att både min arbetsgivare och mina projektledare, samt arbetskamrater, och inte minst min underbara sambo, har varit så stöttande och har trott på mig i alla lägen. ni har fixat och donat, täckt upp mig när jag varit på seminarium och intervju. tack till er.

what else? har sjuk träningsvärk efter att ha kört "en kvart med paolo roberto". jag skrattade åt klas när han hade träningsvärk efter dedär passet. men oj vad jag tar tillbaka det. är mer eller mindre orörlig i de flesta muskler. och alla muskler jag inte visste att jag hade. men då tar de ju iaf :) får se om jag tycker det är värt att göra igen, haha. ska försöka börja löpträna lite också, är sjukt sugen på att springa! har utmanat syrran på att springa tjejmilen. 161 dagar kvar, så de lär vara dags att börja om man ska palla en mil :) har väl nått svagt mål att kunna springa hela. men åtminstonde att inte gå i mål allra sist, hehe :P

men jag känner mig pepp. jag tror jobbet gjorde susen, nu är jag på g!

2010-03-29

Arbete
Mycket av arbetstiden går idag ut på att titta på klockan.
Du verkar nämligen inte alls trivas med dina arbetsuppgifter utan längtar i stället hem.

melodifestivalen

nja, jag är inte särskilt engagerad. har inte sett en enda delfinal tror jag, och såg i princip bara vem som vann i gårdagens final. MEN, jag kikade på salem al fakir's nummer idag, eftersom björn gustavsson skulle vara med i det. och sen kikade jag på några fler, och avslutade med att se alexander rybak's uppträdande.
min käre sambo sitter bredvid mig, och vi diskuterar hurvida det är häftigt att spela fiol. så säger jag nånting om att det är häftigt hur han kunde hoppa runt och spela samtidigt.
DÅ säger klas att han inte spelar på riktigt. INTE PÅ RIKTIGT?? nej. då visar det sig att dom inte får spela instrument under finalen. inga instrument. inte salem's flygel. inte anna's gitarr. inte alexander's fiol.

jag är riktigt besviken. det ser ju riktigt löjligt ut om dom står där och lådsasspelar.
vad fan har dom instrumenten till ifall dom inte får spela? då kan dom ju skippa ha instrumentet på scen till och med, om dom ändå inte får spela.

nu är jag ju inget direkt fan av melodifestivalen, och ogillar det mer och mer för varje år, men detta var droppen!
dom spelar ju inte på riktigt!!!

på väg

~
jag vet nog att jag vill men inte vad
fast jag rör mig så naturligt
och med helt bestämda steg
så har jag ingen aning om vart jag är på väg

jag vet att jag vill göra saker men inte hur
så trött på att bara vänta på min tur
jag vet vad jag vill bort från
jag har varit rädd och ganska feg
men jag har ingen aning om vart jag är på väg
~

sex

sex inlägg har jag skrivit dehär året. 6 inlägg på 72 dagar. och jag vet inte hur många utkast jag har. och hur många inlägg jag kastat innan jag publicerat.
jag tänker mycket. alldeles för mycket. det blir svårt att formulera sig helt enkelt. har iallafall världens bästa sambo som lyssnar, pratar, diskuterar och förstår mig. tack, du är den bästa.

ett av mina utkast handlar om att bli vuxen.
läste min systers blogg. ett specifikt inlägg om 'det här med ålder'. det fick mig att igen tänka på det som pratats en hel del om hos flodin/larsson senaste veckorna.
vi är bara 20 år, vi är unga. precis som zandra skriver att hon är, trots hon är 24. det innebär att vi är unga i minst fyra år till, hehe. vi har hela livet framför oss. samtidigt känner jag, vi, att timglaset rinner. tiden går, rätt var det är sitter man där, gammal och grå. och när jag är där, vill jag kunna blicka tillbaka och säga 'det här har jag gjort'.
jag känner mig stressad. jag känner att jag måste göra något NU. jag vill göra nån slags karriär, behöver nödvändigtvis inte vara en karriär där jag blir stenrik. jag vill bara hitta ett jobb jag trivs med. nått jag kan vara stolt över att titulera mig som. ett jobb jag tycker om att gå till.
och varför känner jag mig så stressad då? jag vet faktiskt inte. jag är ju ung. jag kommer vara ung ett bra tag till.
det kanske är att jag vill göra så mycket. jag vill resa mycket, jag vill se världen. jag vill (eventuellt) utbilda mig. jag vill göra nån slags karriär. jag vill gifta mig, skaffa barn. villa är väl kanske att ta i, men radhus åtminstonde. en vovve kanske, klas börjar säga att en labrador eller golden retriver kanske skulle vara okej. (hurraaa!)
men för att kunna göra allt detta måste man ha pengar. och tid. tid är pengar. med mitt nuvarande jobb gör jag inte många extra kronor, vilket gör att jag måste ha ett annat jobb först.

jag blir stressad över att stå kvar och trampa på samma ställe hela tiden. jag behöver verkligen en kick. jag behöver komma ifrån mitt nuvarande jobb. jag vill känna att jag är påväg. jag har sagt det förut, och jag säger det igen, trivs egentligen ganska bra där. men blir inte helt tillfredsställd. jag behöver mer. jag vill känna att jag är en medarbetare. jag är jag och jag vill känna att dom är glada för det. just nu är jag bara en resurs. en resurs dom inte riktigt har råd att ha, men inte klarar av att släppa. och många har väl egentligen som jag har det. det är få människor som faktiskt får en klapp på axeln och får känna sig uppskattad.

nog för nu. dags att trycka på spara & publicera.

älskade, underbara.


RSS 2.0