skype

har skaffat skype nu, inför london så man kan hålla kontakten. nathalielarsson89 heter jag, lägg till mig om du vill att vi ska ha kontakt :) eller vad heter du så kan jag adda dig. :)

spikat

då var resan spikad då, ska bli jäkligt skönt att verkligen veta när man åker och sånt :)
lördagen den 5 januari klockan 22.45 kommer vi lämna östersund. blir nattåg ner till arlanda, sen ska vi hänga där i ett gäng timmar. till närmare bestämt 15.00 då vi hoppar på flyg och drar till london :)
 
känns fantastiskt. häftigt. spännande och väldigt pirrigt. men skönt att allt börjar klarna och att man vet när man åker och sånt. tågbiljetten är bokad nu, och ska godkänna flygförslaget imorn :)
 
tänka sig att om två månader exakt är vi framme i london, gått första dagen i skolan och lever storstadsliv. :) haha, eller ja. storstadsliv är det ju, men blir ju studentliv och leva på typ nudlar eller nått, inte sjutton kommer det bli glassigt iallafall :P
inte förrän vi har fått några glassiga jobb, då kan vi flyga över alla som vill hälsa på till vår toppvåning mitt i london. och sen vaknade jag! ;)

otur man kan ha då!

denna vecka har min telefon inte varit sådär jättepopulär, och väldigt billig! började i onsdags med att det kommit en ny uppdatering (ni som har iphone, IOS6), tänkte jag skulle ta och göra den så jag tryckte på uppdatera. den började ladda och jag la bort telefonen en stund och vi satt och kikade lite på tatueringsbilder på datorn. efter ett tag tog jag upp telefonen och skulle kolla hur det gick. telefonen är svart. jag trycker på starta-knappen och det kommer upp en bild på en usb-sladd och itunesloggan.
då tänkte jag att jag kanske behövde koppla telefonen till datorn så jag gjorde det. det händer inte så mycket, står något om återsparläge eller liknande och återställ. jag trycker nej. inget annat händer. det finns alltså inget annat alternativ än att trycka återställ då bilden med usb-sladden och itunes-loggan inte försvinner vad jag än gör. jahaaaapp, inte mycket att göra än att trycka återställ då. senaste säkerhetskopieringen gjordes 18 mars... fyyyfaaan vad arg och besviken jag blev. alla appar försvann (tror dock jag hittat igen de flesta), men det värsta av allt. alla bilder sen mars också. ca 500 bilder försvann, känns så jävla tråkigt. har gjort så mycket denna sommaren, ullared/halmstad, jönköping, stockholm, yran. massor. allt är bara borta. suck!
har aldrig tyckt om itunes och nu hatar jag det verkligen. jävla otur man kan ha alltså. det är ju såklart förmodligen handhavande fel, men ändå, det ska inte behöva vara så krångligt att det kan bli fel tycker jag. men blir ju helt klart till att säkerhetskopiera lite oftare. och som min mor sa, det kan ju väldigt lätt hända datorn också, så är nog dags att säkerhetskopiera den med.
 
kom dessutom på mig själv nu ikväll med att sitta och kika på samsung s3an.. och självklart blev jag fruktansvärt sugen. så typiskt mig. känns verkligen inte som rätt läge just nu att köpa ny telefon dock. sen gillar jag inte riktigt att s3erna är så stora. men då finns det ju s2 också, som verkar sjukt bra dom med. känner en hel del folk med s2er också, och alla dom är nöjda, och såå glada att slippa itunes.
har ju dock sagt att jag varit sugen på ipad (haha, låter galen jag), och att jag gärna haft en sån när vi åker till london. nu är det ju dock ett stort nej på den biten eftersom jag verkligen inte orkar itunes. så egentligen kan man ju se att ipad-pengarna går till en s2a kanske istället. :P men ja. ja vet inte. det är nog sjukt dumt. men jag är sååå sugen. galna jag!! alternativet är ju att vänta och se vad de kan kosta i london kanske..
 
just nu känner jag iallafall att jag verkligen skulle kunna spara in på huuur mycket som helst bara för att kunna känna att jag har råd med en ny telefon. och det är nog väääldans tur att ingen affär har öppet nu, för risken för impulsköp hade varit enormt! ;)
 
och för att prata om nått annat en sväng :)
har tänkt att starta en londonblogg iallafall, som kära syster hade förslag på i nått inlägg bakåt. förslag på namn? :)

RSS 2.0