like old times

östersund, 2009-09-26



örebro 2008-09-28

ja, för ganska exakt ett år sen satt vi nere i örebro, hade precis fått komma in i lägenheten och allt var awsome. jag kommer aldrig glömma den tiden, och ibland känns det nästan som om jag aldrig kommer få känna hemma-känslan som jag hade där nere. visst, vi har det skitbra här med. men det var nått speciellt. det kändes verkligen hemma. här känns det inte hemma på samma sätt, tyvärr. kan ha med att göra att det var vår första flytt hemifrån och så, jag vet inte.
jag måste tillbaka. åtminstonde för att hälsa på. helst för att bo. men man kan inte få allt här i livet antar jag.

på dörren står det visst två namn

men alldeles för ofta ser man aldrig skymten av varann. i hate it. hela veckan nu har klas jobbat typ 6-12, och jag 12-20.30. vilket innebär att jag inte är vaken när han går och han lägger sig max en timme efter jag kommit hem. suck. vad är det för mening att vara sambos då? :( träffas aldrig, får sällan äta middag tillsammans, inget.
inte nog med det, förra helgen var han i åkersjön hela helgen. idag for han till bräcke. dock kommer han hem imorgon (förhoppningsvis) då det vankas 20års kalas. men man vet ju aldrig. :(

idag fick jag iaf låna systers resväska. och ja, jag kommer troligtvis börja packa snart. haha. åker den 2 oktober! jag längtar så otroligt. behöver verkligen semester nu, efter att ha jobbat mer eller mindre konstant sen i januari.
dock måste jag fanimej ha ett nytt jobb snart. snart kommer jag inte kunna hejda mig från att gå in och säga upp mig trots att jag inte har nått annat jobb. det pågår så mycket skit där så jag vet inte vad. ta mig därifrån. 

skänker en tanke åt dig, andrea, och åt hela familjen!



tionde september.

grattis på födelsedagen, mormor.
vi saknar dig så oerhört.


2009-09-07

Tur
Idag har du anledning att vara glad.
Det verkar nämligen som om turen är med dig hela dagen.

Hälsa
Livet får mer struktur om du skaffar dig bättre rutiner.
Gärna med promenader i skog och mark.

Ekonomi
Idag kan du få en idé som kan leda till stora besparingar på lång sikt.
Vänta inte utan gör slag i saken med detsamma.

Arbete
Idag kan du bli lite nedstämd när du upptäcker att det talas elaka saker bakom en kollegas rygg.
Själv har du ingenting illa att säga om personen.

Kärlek
Du vill ogärna ha med en viss person att göra för tillfället.
Kanske har du haft känslor för denna person tidigare men nu känner du ingenting.

Relationer
Du kan vara snabb på att ge svar på tal.
Tyvärr är du inte alltid så genomtänkt.

alanya 2 - 9 oktober


nä, vi lär inte ha det så dåligt :)
jag längtar efter semester!


i helgen har jag vart särbo. det är aldrig skoj, sov dessutom första natten själv i vår nya säng också, hemskt. i lördags tvättade jag i flera timmar, och igår städade jag flera timmar. riktig storstädning blev det, dammade, dammsög, skurade, allt! till vilken nytta. bah! vilken dag som helst förutom igår hade ju passat bättre.

vi har gjort om kvällsskiften på jobbet nu, så nu jobbar vi 12-20.30 när vi jobbar kväll ,det känns najs, men det blir ju ännu mindre ob. får se om de funkar bra eller om det är bara skit.
nä, nu ska jag strax göra frulle, sen ska jag göra mig iordning och åka till polisen och hämta mitt pass, sen ska jag till jobbet.

RSS 2.0