jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen

nu var det längesen jag skrev. och jag vet inte om jag har nått särskilt att skriva heller.

snart fyller jag 20 iaf. blir nog trevligt, lite kalas kanske. vi funderar kanske på att slå ihop kalaset och göra ett 40årskalas istället, eftersom klas fyller 10 dagar efter mig. vi får väl se hur det blir med den biten.

jobbet flyter väl på. jag är less som få, men biter väl ihop och står ut. får en sjukt dålig lön nästa gång eftersom jag har varit ledig 1,5 vecla (turkietresan) i oktober, plus fått gå hem tidigt massa dagar. huvaligen. men ack ja, jag har ett jobb. jag får vara nöjd där, tills jag hittar nått bättre.

har fått glasögon nu, för den som kanske inte vet det. känns helt underbart faktiskt. jag får inte alls lika mycket ont i huvet på jobbet, jag ser faktiskt bättre allmänt. och så framförallt, jag har blivit mycket smartare, hehe. två riktigt schyssta bågar blev det, och jag är nöjd. hittills har jag haft dom varje dag sen jag köpte dom!

fredag den 13 november är det melissa horn som gäller på storsjöteatern. längtar som få, tror det kommer bli en helt underbar och magisk kväll. hennes nya platta är fantastisk, likaså hennes förra. love it!

vi har fått till så himla fint här hemma nu iallafall. det är inte mycket som saknas nu för att jag ska vara helt nöjd. vårt senaste tillskott är sängbord. vi har bott snart fem månader, och det är rätt facinerande hur få som har hälsat på. jag tycker inte det ska krävas en inbjudan hela tiden för att det ska hända, utan då får det hellre vara.

första helgen i november planeras det en tripp till umeå kanske. är inte helt bestämt ännu, men det skulle vara otroligt skoj att åka. då blir det jag, klas och erik som far upp till en kompis till dom. där blir det även bio, up. den går här i stan också, men inte med engelskt tal. och jag vägrar se en dubbad film.

det var väl allt för nu. adjö.

RSS 2.0