marry you

<3


impuls

appropå mina impulsköp och min förkärlek för prylar. nu har det hänt igen.
jag och en kollega har lite hastigt och lustigt anmält oss för att ta förarbevis för skoter. tror det blir riktigt skoj faktiskt. som synd var är att vi kom på det så sent, så kursen ligger 1-3 april via studiefrämjandet. känns tråkigt att det är så sent, men bättre sent än aldrig kanske. ska våren fortsätta i denna takt lär det inte finnas så mycket snö kvar då, men då har man de ju till nästa år iallafall. :) hoppas bara kursen blir av, blir det för få anmälda ställs den in.
sen kan man ju diskutera hur vida man ska ta det eller inte. många kör ändå och har aldrig haft problem med det. själv känner jag att jag troligtvis ändå mest kommer att köra uppe i åkersjön isåfall, och där stöter man ju på polisen lite nu och då, så det känns lika bra att ta det. jag som alltid är så lagfast :P

appropå körkort så firar jag och mitt körkort alldeles snart 2 år och detta innebär no more prövotid!! kan inte fatta att jag har haft körkort i två år snart. två år och tre bilar har gått otroligt fort och jag saknar min lilla roland ibland. den vita var inte så värst älskad så den fick aldrig något namn, och den saknar jag inte heller. och nu är det ju biffen som gäller, och jag älskar vår bil just nu :) det enda som skulle kunna göra den bättre är en dragkrok. säärskilt om jag skaffar skoterkort. då måste jag ju impulsköpa en liten skruttskoter också, hahaha. impuls..

och när vi ändå pratar om årsdagar så kan jag väl passa på att nämna att igår så hade jag och klas vår årsdag för fjärde året. det är helt otroligt vad det har gått fort. fyra år är en lång tid. men det har varit en underbar tid och jag vet att vi har massor med fantastiska saker framför oss. :) bland annat håller vi på att planera in en resa till london. det ser jag sjukt mycket fram emot. tror det kommer bli en riktig upplevelse :)

när vi ändå pratar om resor och semestrar så har jag nu lagt ut 20 semesterdagar denna sommar. för första gången har jag riktig semester. då känner jag mig riktigt vuxen faktiskt, hehe. frågan är bara vad man gör när man är ledig eftersom jag rättså sällan är det. men det ska nog lösa sig tillslut. :) hoppas bara att jag får min semester beviljad. isåfall börjar jag att vara ledig i mitten av juni, troligtvis kommer jag väl spendera mycket tid på golfbanan då om vädret tillåter. sen har jag sökt om 2,5 vecka i slutet av juli och början av augusti. i hopp om att det kommer bra artister på yran och bra väder för stråket, för att sedan fara till london :)

efter det är framtiden rätt viss just nu. står framför massor med dilemman och vägskäl. men det löser sig nog, tids nog. visst sliter jag lite ont eftersom jag gärna vill strukturera, organisera och planera, och gärna långt i förväg.

hur som helst är drömmen fortfarande att flytta från östersund igen, men jag trivs otroligt bra på jobbet. både med sysslorna och med mina fina arbetskamrater.

avslutar för dagen med att åter igen ta upp varför östersund är en jävla skitstad:
det finns en film som heter the king's speech. denna film var nominerad 10 kategorier på oscarsgalan 2011. den vann fyra stycken: bästa regi (tom hooper), bästa manliga skådespelare (colin firth), bästa originalmanus (david seidler), och framförallt, den vann bästa film.
bästa film är för mig den största oscarn man kan vinna, och kanske det största priset inom film.
MEN, mitt problem här är följande.
denna film, som blivit nominerad till bästa film, går på östersunds lilla bio. DEN LILLA? men hallå? va? varför sätter dom så stora filmer på den lilla biografen? den går där tillsammans med filmen black swan, som nominerades till 5 oscars (vann en).

men östersund ska inte få förstöra detta, vi ska se den på den lilla biografen ändå.
(skulle inte förvåna mig om vi är ensamma, som vi var när vi såg up in the air)

nu har jag skrivit så det räcker och blir över ett bra tag framöver.
på återseende, för nu ska jag börja förbereda mat.

bilder säger alltid mer än tusen ord


RSS 2.0