spenderarbyxorna

sen sist jag skrev har det hänt rätt mycket :) i måndags fixade jag det praktiska provet, galant dessutom. det var inga konstigheter som helst. jag är ju rätt bra, så ;)
vädret har inte direkt varit på topp, så jag har inte hunnit/orkat/velat gå någon fadderrunda än så länge, men jag tror det blir nästa vecka :) sen ska jag boka uppspel så fort som möjligt så jag får spela på riktigt :) längtar!

igår var jag och klas upp på golfbanan. klas har ju haft utvecklingslagsträning varje torsdag hela sommarn, så han skulle upp och betala det. på vägen dit skulle vi stanna och tanka. när vi åker från jet så fick jag sms. det visade sig att de kom ifrån max, pron på storsjöbygden alltså. han hade kollat upp vad det skulle kosta att köpa ett nytt set till mig. (hade frågat litegrann om det i måndags vad det fanns för alternativ för mig)
väl uppe så pratade jag lite med honom och setet han hade kollat upp gick inte att anpassa skaften efter mig. han tycker nämligen inte att jag ska ha vanliga damskaft, utan lite styvare skaft. man ska tydligen ha det om man har snabbare svinghastighet (eller nått.).
Jag fick då gå ut på ranchen och prova slå med en dam sjua och sen senior sexa. generellt sätt så ska man slå kanske 10-15 meter längre med en sexa än vad man ska slå med en sjua. jag slog kanske 25-30 meter längre med seniorklubban än vad jag gjorde med damklubban, så då var det klart. jag skulle ha seniorklubbor eftersom det passade min sving bättre tydligen. men eftersom max hade sagt ett pris till mig på damsetet så skulle jag få seniorsetet för samma pris! det är riktigt najs det. plus att i ett seniorset har man en klubba mer än ett damset. :) och kaaanske så hade han räknat fel, så det skulle mycket väl kunna bli billigare :) om ca 10 arbetsdagar har jag det förmodligen iallafall, det blir riktigt najs! längtar sjukt efter att få slå med miina klubbor. och ha några fler att välja mellan :)
sen så slutade det med att klas köpte nån klubba till också. dessutom fick han ett kanonpris på en ny bag som jag tror han skulle köpa idag :) han vill ha en titlestbag eftersom han har titlestklubbor. :P plus att han faktiskt behöver en ny :) hans gamla bag är cobra, och eftersom mina klubbor är cobra ska jag ta hans bag till att börja med :) får väl satsa på en ny nästa sommar eller nått. kommer dock behöva köpa en driver nästa sommar också. och blir jag bättre att putta så kanske jag behöver en putter.
haha. golf är verkligen en materialsport. :P det är fint att jag äntligen får spendera lite pengar, eftersom jag alltid annars lägger dom på hög ;)
förresten, vad tror ni vi inte gjorde när vi var på golfbanan? jo, betalade klas träningsavgift. det enda vi åkte dit för från början, haha! men han skulle göra det idag tror jag :)

är verkligen sjukt sugen på att flytta söderut igen. särskilt när jag nu är så sugen på att spela mycket golf. säsongen här är ju helt störd. jag slog ju två hinkar igår när jag provade klubborna, så stod vi och tränade puttning i kanske 20 min. sen höll vi på att frysa ihjäl. det regnade och blåste och var sjukt kallt ju. visserligen kan vi spela fram tills snön kommer, men det blir mörkt tidigt och det är kallt.

jaja, på återseende nästa gång.

ny kategori

jaha, jag gör väl ett nytt försök med att blogga lite. börjar med att starta upp en ny kategori, golf. som är en ny grej i mitt liv just nu. eller ja, ny är den väl inte, fick den på köpet när jag fick sambo :) men det är nytt för mig.

kort bakgrund;
klas har alltid spelat golf på sommaren, enda sen vi träffades. det var (och är) en väldigt stor del av honom. jag gillar honom för det, han är bra dessutom! det innebär att jag skulle kunna leva på honom ;)
i våras någon gång köpte jag en systemkamera av erik. den 25 april 2010 var det dags för årets första slag på ranchen för klas. jag skulle följa med och fota lite, för klas ville ha lite tuffa bilder när han slår. när jag hade ledsnat på att fota tog jag en av klas klubbor och börja svinga för att sedan slå iväg några bollar. efter en stund stannade klas upp och titta på mina slag och blev riktigt impad, eftersom jag aldrig egentligen lagt manken till att slå.
det var egentligen där det började.
hela våren var jag sjukt sugen på att anmäla mig till en nybörjarkurs, men det blev som aldrig riktigt av. sommarn började dra igång och klas spenderade mycket av sin lediga tid på banan.
runt yranveckan kände jag lite som så att nu får det vara nog. jag ville prova och se om det verkligen var så kul som det verkade på klas, eftersom han är så fast. fick låna svärmors gamla nybörjarklubbor och for upp med klas till ranchen och slog lite. och jag måste ju få säga, fan vad bra jag var!! det var riktigt kul, och jag kände verkligen att jag hade nått särskilt i kroppen. det fanns nått där som ville ut. talang kanske, jag vet inte.
den 3 augusti (tror jag det var) så ringde klas och anmälde mig på en nybörjarkurs som skulle börja den 9:e.
så nu har jag haft två veckors kurs. först måndag och onsdag med lite praktiska övningar. sen blev det i praktiskt i måndags, teoripass i tisdags, praktiskt i onsdags, teoripass i torsdags samt teoripass idag.
klarade teoriprovet idag, 3 poäng ifrån full pott. irritersamt, men skönt att ha det avklarat :)
imorgon är det sista praktiska passet. sedan väntar 2 fadderrundor samt uppspel om jag inte fattat det helt fel. sen har jag mitt gröna kort, och 36+ i handicap.

sen börjar kampen med att slå klas, hehe. fan vad fast jag är redan! får en sjuk kick så fort det går riktigt bra, och det är en härlig känsla. och det är en härlig känsla att få sätta en halvlång putt.

det var den korta bakgrunden som blev rätt lång. på återseende, kanske.

RSS 2.0