yraaa

jösses vilken helg! :) helt galet roligt är det, och ikväll blir sista kvällen med gänget. man blir lite sliten, har aldrig dragit en tre-dagars förut, men har tagit det lugnt, så det har inte varit någon fara :)
såg popterror och the sounds i torsdags och så blev det veronica maggio och looptroop igår. låter rätt illa med två artister per kväll, men vi har hängt lite på stråket och åkt lite karuseller å gått runt en del också :) ikväll blir det graveyard, håkan hellström, presidenttalet och timbaktu. ska bli aaaawsooooomeeeeee!

när vi såg på looptroop igår så sa han att han gillade östersund, men han tyckte vi drack för mycket. det kan jag hålla med om faktiskt. läste nyss på öp att 43 st blivit omhändertagen för fylla igår. 11 av dom lämnades till soc, vilket vanligtvis innebär att dom är under 15. det är helt gaaalet mycket tycker jag. det är hemskt och tragiskt!

på måndag åker vi äntligen på vår londonresa, och det ska bli heeelt fantastiskt! längtar verkligen :) tror det kommer bli helt awsome! ska försöka att se om jag kommer åt nån dator eller nått wifi så jag kan skriva nått medan vi är borta :)

trasig klubba.

i förrgår spelade jag en fantastisk runda!!! fick 16 poäng på de första nio, och har aldrig spelat så bra golf! gjorde dessutom mitt första par tror jag :) på hål 12. riktigt nöjd.
och såklart satt detta i när jag skulle spela idag, jag skulle spela lika bra som sist. fan att man ska tänka så mycket. gick inte alls nå bra idag. skrämmande dåligt. fick 1poäng på de första fem hålen, men räddade upp de med 8 poäng på de fyra sista :) skönt att känna att jag har spelet fast det går ont.

lyckades dessutom pajja en klubba. skulle vilja skriva att jag slog sönder den, men det var inte riktigt vad som hände. eller kanske egentligen. men det var när jag peggade upp på tvåan, så bara lossnade själva grejen där nere så bara pinnen blev kvar. troligtvis har jag väl slagit sönder den, var en lite b-klubba och passade egentligen inte min sving-hastighet.
jaha, det sög att det hände på tvåan, för det var min utslagsklubba. så jag fick slå ut med en järn-femma hela rundan, men det gick över förväntan faktiskt:) bra att träna lite järnslag också.

när vi kommer hem från london ska jag köpa en ny trä-klubba. har även funderat riktigt länge på en driver, så det blir nog både och. är helt säker på att det är de jag behöver för en sänkning. driver har jag behövt hela säsongen egentligen, men har känt att jag klarat mig rätt bra med min träklubba. men nu när jag inte har en sån så har jag inget val :)
de får nog kosta vad som helst (typ), två klubbor ska jag ha! sen är jag säker på att pluset kommer vara borta :)

semestermål

hade ett mål med semestern att inte kliva upp före 10, och än så länge har de funkat rätt bra :) riktigt härligt med sovmorgon på dagarna.
detta innebär ju då förstås att jag är vaken senare på kvällen, och klockan är knappt halv tolv ute nu, och det är redan nästan kolsvart ute. skrämmande att det redan har vänt. det är ju inte ens augusti, och det är redan mörkt på kvällarna.
men det finns inget ont som inte för nått gott med sig ;) detta innebär att det snart inte blir några sena golfkvällar :)

var uppe på ranchen en sväng idag och slog lite, kändes riktigt bra faktiskt. imorn blir det spel och jag är sjukt taggad. nu jääääklar är pluset nära att försvinna!!!

snaaaaart är det yran också! längtar sjukt mycket. :) ska bli skitroligt, håller tummarna för bra väder!!

sol och värme

ååå. satt nyss och kollade igenom våra turkiet-bilder från -09. åh, vad jag saknar det! saknar solen och värmen. nästa resa vi gör mååste bli till sol och värme, så enkelt är det! ;) eller enkelt är det nog inte, klas vill att nästa resa ska gå till new york. men en liiiten solsemester innan ska jag nog få till :)

älskar verkligen att titta på gamla bilder. det är en otrolig nostalgi-kick!
det är roligt att se hur man förändras genom åren och vad man får vara med om. bara frillan har man ju gått några varv med :)
jag hoppas det blir mycket bilder tagna i london också :)

WOOOW!!

inleder med att säga att jag har seeeemeeeesteeeer :) kändes hur bra som helst att stämpla ut igår och lägga auto-svar i mailen och skriva att jag var åter 11 augusti :)

men nu till rubrikens wooow! igår spelade klas en par-tävling i klövsjö. och gissa vad han kom hem med?? EN 42TUMS LCD TV, en philips med full hd ;) inte så jävla illa!!! han vann närmsta pinn på ett hål, och där vann man en tv :D huur cooooolt som helst ju!
så nu blir det nog till att byta upp oss i vardagsrummet lite :) vi har ju bara 40tum här ;) haha. sjukt häftigt :)
vi försökte googla upp priset idag, och tvn verkar ligga på ca 4000 :)  det är helt sjukt vad tv-apparater börjar bli billigt alltså!

idag är det sista tävlingen på storsjöbygdens tävlingsvecka, och jag väntar spänt på ett samtal eller ett sms med dagens utlåtande :) har inte gått sådär jättebra för klas tidigare i veckan på storsjöbygden, men hoppas iallafall han kan avsluta bra:)
själv är jag sjukt taggad på golf just nu. och jag insåg nyss när jag bläddrade igenom bloggen lite, att golf är mer eller mindre det enda min blogg handlar om just nu, men de får vara så:) bättre de än att jag bara gnäller ;)


resfeber

om två veckor och 26 timmar så sitter vi på flyget ner till stockholm för att sedan resa vidare till england och london. snacka om att jag börjar få resfeber. känns nervöst att åka eftersom det är första gången vi reser tillsammans och utan någon annan. men det ska bli så himla roligt!! ser verkligen fram emot det :)
dessutom börjar jag verkligen längta efter semester igen. bara en vecka kvar nu. förhoppningsvis 5 dagar. om jag inte bestämmer mig för att jobba nästa lördag också, men just nu känns semester mer lockande än pengar. vi får se helt enkelt. klas den jäkeln gick på tre veckors semester igår han. iallafall från jobbet, inte så mycket semester från golf inte :)
igår var han caddie för seriespelet, som han kanske ska börja lira nästa år. idag var första tävlingen på tävlingsveckan för hans del, gick uruselt, och kom bland dom 10 sista. imorn är det ny tävling, partävling. sen tror jag de är det singeltävling tisdag, torsdag och fredag, och sen nån annan typ av tävling på lördag, då ska dom spela 4 st :) nån dag hoppas jag han kommer hem med några fina priser iallafall :)
när tävlingsveckan är slut börjar min semester och min golfvecka. ska verkligen försöka spela och träna mycket innan vi far till london. behöver spela mer för att jag ska bli bättre. jag har slagen, dom måste bara komma lite oftare.
snart är det yran också, det ska bli riktigt skoj faktiskt. ser ut att bli nån dag på stråket och sen en tredagars. :) tror det kommer bli riktigt skoj och jag hoppas på bra väder!

nöjen.

jag och klas spenderar helgen på varsitt håll, med varsitt nöje. klas är i sundsvall och spelar golf, idag skulle dom spela en "inspelsrunda" för att imorgon tävla där nere :)
själv har jag spenderat ungefär sex timmar på jobbet, mitt nöje hehe.

klas har gått och blivit singelhandicapare, nöjdare kille får man leta efter :) 9,5 har han nu och är verkligen på g! blir nog säkert jättebra dedär :) snart är det tävlingsveckan så det är bara hoppas att han håller i formen.
själv kämpar jag fortfarande med att få officiellt handicap. måste få bort pluset snart, men gick en riktigt bra runda med en jobbarkompis härrom veckan. fick 11p på första nio, helt okej. har aldrig fått så höga poäng, så det är helt klart en bit på väg :) tyvärr måste jag ha 18 eller mer för att få sänka mig, men helt klart påväg :)


idag när jag satt på jobbet så lyssnade jag på p3. dom hade en programpunkt som hette sommarplågor. dom tog en sommarplåga från 2004, och gissa vilken det blev?



jag har jättesvårt att känna att detta var 2004. det är alltså 7 år sen. var alltså sommaren mellan åttan och nian i högstadiet. jag var 14 år. känns som igår. haha! vilken nostalgikick. och 2004 får mig utsökt att tänka på denna:

helt värdelös, men åh vilken nostalgi!

jösses! var tvungen att googla lite på sommarplågor och hittade en lista på sommarpågor mellan 1986 - 2006. finns några nostalgikickar där måste jag säga.
hittade två spotify-listor, en från p3:s micke cederberg som är från 1990 - 2011 och en lista från nån annan som har från 1998 till 2010.
jag säger som håkan hellström, till alla sommarplågor: jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.

ps. jag och håkan ses om tre veckor!

vilka sommarplågor minns ni? är det någon som läser här?

RSS 2.0