over and out

äntligen är julen slut, haha. skönt, men den blev relativt smärtfri iår faktiskt. farmor kom vid 13.30 - 14 och då åt jag, mor, far och farmor julmat till kalle anka började. sen såg vi det, skjutsade hem farmor, hälsade på morfar med släkt, sen vidare till frösön och syster. kom hem kring halv nio typ, och då fick jag mina klappar :) fick massor med fina saker, så jag måste ha vart snäll iår :) pengar, presentkort på carlings och h&m, nitbälte, klämmor så man klämmer fast vantarna i jackan, wall-e filmen, björn gustafsson filmen, ett våffeljärn, två korsordstidningar och 1kg sjöfrukter :D jag är supernöjd iallafall :)
men nu är de som sagt över, och det är skönt. men stresset och stöket är inte slut för det, imorn är de dop till vincent, och sen blir det att åka till bräcke på hemvändarfest. :) blir nog skittrevligt, hoppas jag :)
sen kommer vi väl hem på fredag tror jag, och då blir det slappa, och kika över nyårsplanerna.

nu ska jag däremot äta några sjöfrukter, inte för många för då får man ont i magen, och lösa lite korsord:)  sen ska jag nog krypa till kojs, för de blir nog en lång och fartfylld dag imorgon. :)

dan före dan före dan före dan före dopparedagen ?

om fyra dagar är de julafton. det är GALET. hela hösten har varit galen. och denna vecka har varit totalt värdelös, vilket nästa vecka också kommer bli, värdelösa värld. som de flesta vet ogillar jag jul, och jag hörde rykten om att julgranen ska upp några dagar tidigare än vanligt. suck. i vår familj är traditionen att sätta upp den dagen före julafton, och hade jag bestämt så skulle vi ta ner den dagen efter. :) haha.

det är snart en vecka sen vi kom upp från örebro, och jag tänker på det mer eller mindre hela tiden. jag har aldrig trivts så bra nånstans som jag gjorde där. det kändes rätt, man slapp gå och tänka på att man kanske skulle möta någon man inte hade lust att träffa. det känns inte som hemma här, som att vi bara är på besök. men snart vill jag hem till örebro. fast jag bor ju inte där :( skit.

imorn kommer karln min hit. vi har vart lite särbos denna vecka. vi kom hem i söndags kväll, då hängde han lite me bror sin, och samma på måndag, och måndag kväll sov han hos nån kompis. sen på onsdagen så for han, erik och simon till åkersjön. igår kom dom hit och åt tacos innan klas o simon for vidare till bräcke. imorn kommer han hit, tills på tisdag då han far till sundsvall i ett par dagar och firar jul :( det blev en ganska stor omställning från att vara uppi varandra hela tiden, så det känns väldigt tomt och ensamt utan honom. sen vid nyår så ska han till åkersjön med bror sin och några vänner, men då funderar jag på att följa med faktiskt. åkersjön är mysigt.



braiga reklamer


why don't you get a life, one of your own that's not full of lies?

jag borde skämmas. som de flesta vet så tycker jag galet mycket om millencolin. och om ni läst på lite så kanske ni vet att dom kommer från örebro? och jag kan tänka mig att de flesta vet att jag bott där i ca fyra månader.
och om man gillar millencolin så kanske man också vet att sångaren, nikola sarcevic, har gjort en liten solokarriär också.
det jag borde skämmas över är att jag aldrig tagit mig tid att faktiskt lyssna på hans två plattor som han gjort vid sidan av millencolin. och det borde jag gjort mycket tidigare, för fy satan vad bra det är!! det är ett hett tips att lyssna på. bra skit de.

annars då, vi har hunnit landa och packat upp de mesta som ska packas upp. det kunde ha känts bra, men jag saknar örebro. men det är inte mycket att göra åt nu. det är åtminstonde fint här nu, mycket snö och sådär. :)

det är julafton om exakt en vecka, och det är väl något som känns galet kanske? sjutton vad hösten har gått fort. jag tycker det känns som oktober-november nånting.
det betyder även att det snart är ett nytt år, 2009. man säger ju 08 och 09 nu, men hur blir det nästa nyår, ska man säga 10 då? det låter ju bara sjukt, haha. :P

önskelista 3

och detta vet jag inte varför jag inte tänkt på förut, för det vill jag ha nästan mest av allt ;

* wall-e filmen !!!!!!!!


(tryck här för att få upp bara önskelistan.)

önskelista 2

(trycker man här så får man upp bara inläggen som är om önskelistan)


nya saker;
* strumpor
* klämmor som man fäster vantarna i jackan. (hade sånna men dom gick sönder)
* DVD-film ; björn gustafsson - ett livsverk (ser ut såhär)
* korsordstidning


träningsanläggningar?

jag är lite pepp på att börja träna nu när vi kommer upp till östersund igen. bra sysselsättning, man mår bättre i sig själv och framförallt så kanske min rygg kan bli lite snällare?

så, jag tänkte höra. är det nån som vet priser och sånt på nått bra ställe? step in kanske? jocks? fristilen?

önskelista

här kommer lite saker jag kommer på som jag önskar mig ;
* ett nytt nitbälte
* en egen digitalkamera
* presentkort på;
   - H&M
   - Stadium
   - Åhléns
   - Carlings (om det finns presentkort där?:S)
* fler köksgrejer i obh nordica chili-serien. (dock ej våffeljärn då jag önskat mig det på annat håll)


hm. det kanske kommer mer, har ju trots allt offrat mig att göra en ny kategori för detta ändamål.

my feet are burning and i grab into another world

jag tror jag har ett nytt intresse. sitta på något mysigt café och bara prata bort flera timmar, med gott sällskap såklart. idag fick jag sällskap av jessica, och vi satt på ett mysigt café här i örebro flera timmar och pratade om det ena och det andra. mycket trevligt! :)
när vi skulle gå därifrån såg jag något i ett skyltfönster som jag faktiskt måste spana på imorgon. något som inte är likt mig alls, men jag måste iallafall kolla vidare på den. mer om detta efter mitt besök! ;)

snart anländer vi i lilla östersund igen också, och det är väl lite blandade känslor med det. mest dåliga, men nått jag faktiskt längtar efter är tacobaren, var ju där med thomas från vår gamla klass när vi var uppe senast, och det var trevligt, mycket trevligt. och jag insåg att jag faktiskt saknat det. så jag är öppen för inbjudningar dit ;)

annars är jag rätt öppen för ett jobb också :)

och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

jag har aldrig egentligen gillat svenskt. men på senare tid, har jag börjat lyssna en del på det. och det är inte så farligt som jag trodde ändå. tyck vad ni vill om mig nu, men jag har faktiskt börjat lyssna en del på håkan hellström, han har faktiskt några bra låtar. sen har jag även en liten förälskelse i lars winnerbäck & miss li - om du lämnade mig nu. och min senaste last är då alltså melissa horn - sen en tid tillbaka. <3<3.
annars kan jag rekomendera millencolin, matchbox twenty, simple plan, rise against, 3 feet smaller, neverstore, trapt och boys like girls. det är typ det jag lyssnar på just nu.

vad rekomenderar du?

i'm in desperate need of change

anything besides the same old shit
cause in my life it's all the same
and I'm in desperate need of change
i need something different
i need to change my ways



RSS 2.0