respekt

idag ska jag ägna ett inlägg till respekt. eller saknad respekt kanske man istället ska säga. halkade in på op.se för att kolla varför jag mötte brandbilar tidigare idag när jag skjutsade sambon till brunflo. där står denna artikel. bränder är något som jag alltid tyckt varit otäckt. kan vara för att ett grannhus brann ner till grunden (om jag inte minns helt fel) när jag var mindre, och en dam brann inne.

för att återgå till artikeln. jag tittade på bilderna och även filmklippet som fanns. och något jag kan bli helt sjukt irriterad på är folk som går dit, FÖR ATT TITTA!!!?! vad fan är det att titta på? det är något jag aldrig har förstått, någon som vet som kan förklara för mig ? i detta fall var det "bara" företag som blivit drabbad, och enligt informationen ännu, ingen människa som hamnat i skada.
det har, för inte så länge sedan, även brunnit i ett hus nere på stan, och även här på körfältet, några gränder bort från mig bara. och i båda dessa fall går sjukt många människor dit. för att TITTA!!!?! vad fan är det att titta på? va? det är människor. människor som förlorar allt dom äger i vissa fall. människor vars husdjur kanske brinner inne. människor som kanske brinner inne. och folk står där och tittar. och jag förstår verkligen inte vad grejen med tittandet är. är det elden? gå till majbrasor istället. lämna respekt till de som kanske blir av med allt de äger.

en av mina värsta rädslor här i livet är just det, att mitt hem brinner upp och jag förlorar allt jag äger. eller bara tanken att något här i närheten brinner och man måste evakuera. man har en chans på sig att få med sig det allra viktigaste. vad tar man? om man bara får ta med sig saker från lägenheten en endaste gång, man har famnen som man kan ta saker i. man får inte vända och hämta mer saker. vad tar man?

RSS 2.0