i guess i just got lost, bein' someone else

jag vet inte hur många utkast jag har nu. jag börjar att skriva, skriver och skriver. jag försöker lätta på mig, men det går aldrig. det blir alltid utkast. men jag försöker väl igen.
på senaste tiden har jag tappat bort mig själv. jag vet inte riktigt varför. men jag har funderat mycket på vem nathalie är. jag har inte varit mig själv på senaste tiden. jag är inte den jag brukar. och en av orsakerna är mitt kära jobb. har klagat många gånger, och det är inte konstigt. minns ni när man hade feriearbete på somrarna? till detta år har dom tydligen gjort om löneklasserna, och man tjänar 50kr/h oavsett ålder och jobb.
härromveckan räknade jag ut min timlön efter skatt. jag fick till under 50 kronor i timmen. kan ni förstå? en feriearbetare tjänar mer än vad jag gör på mitt jobb just nu. hur kul känns det då.
att notera är även att recall tappade den näst största kunden, vilket innebär stor skillnad inom företaget. rangordningen på stället går 1. recall fast anställd. 2. kornboden fast anställd. 3. kornboden timtid. vilket innebär att alla på plats 1 och 2 ska ha jobb före alla timtidare. jag är timtidare, och de flesta andra på mitt projekt. vilket blir rätt logiskt att alla borde bytas ut mot recallare. det har vart möten varje dag i över en vecka nu. och vi har fortfarande inte fått veta något. vi går runt helt ovetande om framtiden. är man motiverad att jobba då? är man motiverad till att göra hundra procent hela tiden? känns det bra att kliva upp varje morgon och gå till jobbet? nej.
inte nog med att vara omotiverad när man kliver upp och åker till jobbet, under arbetsdagen och i bilen på väg hem när man sitter och svär åt all jävla skit. nej. inte nog med det. det gör mig sjukt omotiverad, irriterad och less dygnet runt.

har haft mer eller mindre konstant huvudvärk i flera veckor. glasögon-brist? stress? vet inte, men det är frustrerande. att sitta framför en skärm hela dagarna är inte bra för varken ögonen eller huvudet. inte ryggen heller för den delen. den gör ont ont ont.

jag kan aldrig sluta sakna örebro. jag bara älskade staden. lägenheten. jobbet (ibland). folket. vädret. affärerna. fiken. cykelvägarna. sommaren. hösten. höstlöven. allt.

för att avsluta detta blogginlägg citerar jag robert gustavsson.
jag är inte bitter...

Kommentarer
Postat av: Morsan

Du är bara sååå söt !

2009-08-25 @ 22:44:28
Postat av: Becca

En sak som inte är bra med Örebro är alla jävla cyklister. Det är skit jobbigt att köra där. :P

2009-08-25 @ 23:17:31
URL: http://season.blogg.se/
Postat av: Murki

De söker massor med folk till mitt jobb. Visst, telefon och dator. Men det blir roligare när man jobbar med vänner :)

2009-08-25 @ 23:31:40
URL: http://murchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0