huslig

idag har jag känt mig väldigt huslig. har fått en hel del gjort och det känns riktigt skönt. skönt att få undan de mesta tills klas kommer hem så kan vi bara slappa framför en film när han kommer :)
jag startade dagen med att tvätta en halv ljus och en halv mörk maskin ungefär, sen blev det två proppfulla maskiner med sängkläder. har tagit rätt på allt utom sängkläderna, eftersom de är rätt svårt att vika det själv. har dessutom tagit rätt på den proppfulla maskinen som klas tvättade i veckan som vi inte hade orkat ta rätt på ännu. (tack gud för de stora blåa ikeakassarna, funkar perfekt att lagra tvätt man inte orkar ta rätt på) :) under tiden jag tvättade gick alla veckans idol-avsnitt på fyran som jag lyckades tajma in att se också.
sen for jag ner på affären och handlade för 4 middagar (!) som jag har planerat för veckan. japp, tro det eller ej. vi som sällan handlar för fler än en middag i taget :P
fast nu när jag tänker efter, det blir nog minst åtta middagar :) fan va najs!!

så, nu har jag precis slängt ihop en omgång med spagetti o köttfärssås. fanns ingen matlåda till klas imorgon, så det passade perfekt :) blev hela 5 matlådor! jag har dessutom diskat undan allting redan.
när som helst nu så ska jag påbörja dagens middag, för snart är klas påväg hem :) å då ska vi äta framför en film och bara ta det lugnt. svar ja, tv-middag. :)

har jag förresten visat våran nya soffa?

fast vår ska vara åt andra hållet. divanen på höger sida, och "cosy corner" som de heter, ska vara på vänster sida :) LÄNGTAR verkligen tills den kommer. vi har snart väntat 2,5 vecka, och leveranstiden var 6-8 veckor! det tar sig!! :)

Kommentarer
Postat av: Gea

Vilken fiiiin soffa!:) Den vill jag dricka engelskt te i!! :)

2011-09-10 @ 22:05:36
Postat av: Anonym

Åh vilken underbar soffa! Sån skulle jag också kunna tänka mig att ha, men det får bli en annan gång i mitt liv.... Får sitta i din tillsvidare! =)

2011-09-11 @ 14:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0