mitt vanliga samtalsämne

golf, såklart ;)

var på en runda nyss med bästa sambon och en jobbarkompis till honom. är riktigt nöjd faktiskt. tappade inte just nått utslag, var utslaget sådär gjorde jag ett kanonbra andra slag. 2-puttade för det mesta.
MEN så var det ju den lilla detaljen. hade så himla otur. hamnade jag i bunkern så kom inte ur på en gång. hamnade i skogen och när jag skulle slå ut gjorde jag ett perfekt slag - tills jag träffade ett träd.
det slutade tyvärr bara med nio poäng. och ja, för mig är det bara. jag spelade så mycket bättre än så. jag var värd mer. jag spelade bra, jag är riktigt nöjd med de flesta av slagen.
däremot var det en liten detalj som höjde min runda nå fruktansvärt. på sexan slog jag en trä-femma ca 150 meter. riktigt bra utslag. :)
men så till det allra bästa. på hål 7. peggade upp och tog fram min fina, ganska nya driver. ställde upp. började skratta för det var några konstiga fåglar som kraxade. passade på att dänga till bollen innan de började låta igen. PAAANG!!!!!!!!! och iväg flyger bollen. vilket jäääävla slag. jag trodde knappt själv att det var jag som slog det. jag gissade på att bollen kom typ 150 meter. men icke, 200 meter blev det ganska precis. :) vilket jääävla slag!!

jag hatar och jag älskar golf. precis som det ska vara.
hur faaan ska jag klara av hela vintern utan att få spela?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0