arg.

fan vad jag hatar att golf är en sån mental sport. just nu sitter det verkligen fast uppe i huvudet. det går verkligen inte. jag får ungefär 12-14 poäng, och missar poäng helt på mellan 2-4 hål! fan! jag vet att jag kan egentligen. jag skulle lätt kunna ha handicap på runt 25 på ett kick. men nej, jag har fastnat på 36+. ja PLUS, det där förbannade plustecknet försvinner ju aldrig, haha! :P

jag ger helt enkelt upp när jag exempelvis slagit ett dåligt utslag, istället för att tänka att jag faktiskt oftast kan slå 4-5 slag till och fortfarande få poäng. skit!

men nu jääklar ska jag ta tag i huvudet. jag ska inte ge upp, jag ska tänka slag för slag, hela tiden. för jag älskar ju kicken man får när man slår ett sjukt bra slag. jag älskar ljudet på ett perfekt slag, man hör verkligen hur perfekt det är. jag älskar när jag överträffar mig själv med ett superlångt slag.

imorn ska jag spela min första runda på en annan bana än min hemmabana, det ska bli riktigt spännande faktiskt. om inte annat kan man ju alltid skylla på att det är en annan bana ;)

beroende på hur livet är nästa sommar ska jag lägga ner mer tid på golfen. man vet ju aldrig hur jobbsituationen är, och var på kartan vi befinner oss, men jag ska försöka att lägga ner mer tid. träna mer och gå fler rundor. tror att det finns något i mig som är riktigt bra. jag skulle vilja lägga ner minst 5 timmar i veckan på träning och minst en runda i veckan. men det får vi som sagt se vad som händer då.


ps. jag är sjukt taggad på melissa horn's nya platta som kommer i mitten av september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0