rakt från hjärtat

idag ska jag skriva ett inlägg bara för min käre mor och far.
tack för att ni är ni. tack för att ni alltid ställer upp med allting. skjutsar, hämtningar, mat, matlådor, mekningar, kabeldragningar, allt!
senaste dagarna har ni ställt upp så enormt för mig, för oss. i söndags sålde vi iväg bilen, i måndags skulle jag åka buss till jobbet. men eftersom jag missade den så fick jag skjuts. och hämtning. ni kikade ut en ny bra bil, körde nästan 15 mil för att hämta den. mekar, skruvar, och fixar.
jag måste ha världens bästa föräldrar.
jag vill vara som dig, mamma. du ställer alltid upp, vad det än gäller. hämtar och lämnar av, när som helst, var som helst. det är bara dig man kan prata bort flera timmar i telefonen. tack för att du är du.
jag vill bli som dig, pappa. jag vill kunna allt, precis som du. vad man än ber dig om, så kan du allt mellan himmel och jord. jag vill kunna allt om allt. vad vi än behöver hjälp med, så fixar du det. du rycker alltid ut om det behövs. diskmaskinen, kabeldragningar, bilmek, montering av möbler, allt. kör flyttlass åt min syster tur och retur till umeå, kör flyttlass åt oss till örebro tur och retur. tack för att du är du.

tack för att ni är ni och att ni är mina föräldrar.
och tack för att ni alltid ställer upp som ni gör.

Kommentarer
Postat av: Morsan o farsan

Nej, du får inte göra så här... Fy, nu gråter jag också...

Som mamma och pappa är det vår skyldighet att ställa upp för våra barn. Ni är ju det viktigaste vi har och vi är rädda om er. Men sen är det ju också så att man känner sig så uppskattad när man gör något för er, ni visar det alltid så tydligt. Och det är värt så mycket. Tack för berömmet, som alla kan se också. Tack tack. Och puss o kram

2009-12-09 @ 19:54:28
Postat av: Största syrran

Och jag kan bara instämma i det du skriver! Dom fixar verkligen ALLT! Spelar som ingen roll när på dygnet, till och med när dom jobbar kan dom ställa upp med småsaker (som i våra fall kan vara stora problem) utan att vara särskillt besvärade! Jag är stolt över min familj, över båd emina föräldrar och över mina systrar! Älskar er allihop!

2009-12-10 @ 09:25:45
Postat av: Gea

Jag undrar varför föräldrar vet och kan allt..kommer all kunskap när barnen föds eller som ett brev med posten..?? Vad man än frågar en förälder så kan de svara på det! Hur?:D Hoppas jag blir så smart när jag får barn! Annars Hejja Elisabeth Å Kenneth!!:)

2009-12-10 @ 11:39:50
URL: http://gummiskruttangea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0