dinner


enchiladas.
kycklingfilé med röd och gul paprika stekt i tacokrydda. blandades sedan med kräm fräsch och tomater på tortillabröd, strö ost ovanpå som sedan ska smälta i ugnen. ca 175 grader tills osten är smält.
sallad, gurka, tomat och morötter till, med lite vitlöksdipp. MUMS!
vilken måndagsmat, jösses ja! och vilken bra karl jag har som fixar maten åt mig! :)

grundreceptet hittar ni här. omgjort efter vad vi gillar och inte.

idag slutade jag 11.25. imorgon är jag ledig. har jag sagt att det är kaos på jobbet? vi får knappt någon post, och nu börjar folk komma tillbaka från semestrar och så, så nu är vi too many people för alldeles för lite jobb. jag måste ha ett nytt jobb. ett bra. ett utan kvällsveckor. dom är förjävliga, rent ut sagt.

jag och klas planerar en tripp till ikea i helgen. vi har börjat operation kontor med säng ska bli sovrum. ett av skrivborden ska ut (nån som vill köpa hörnskrivbord och/eller en kontorsstol?), en större säng är inplanerad med sängbord å grejer. fint kommer det bli, minsann. och snart går provkontraktet ut, bara en månad kvar nu. har redan bott här två, tänka sig. och lika många gäster har vi haft som i örebro, trots att det skiljer typ 57 mil.

nej, nu ska dvduthyrningen flodin/larsson åka på hemkörning till hemvägen med en liten leverans, sen ska vi lata oss i soffan hela kvällen. 

adjö

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag ser fram emot att bli bjuden på denna maträtt när pappa åker till Polen i september. Nu när du är ledig imorgon, ta och förbered ert blivande sovrum. Plocka bort dator och lägg ut annons på skrivbordet på Blocket. Stolen vill pappa köpa, om priset är rätt. Ha en bra ledig dag....

2009-08-03 @ 20:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0