årskrönika

detta kommer från mitt förra inlägg om året som gått:
år 2010.
förväntningar? tankar? funderingar?
* jag hoppas på en ytterligare resa utomlands.
* jag hoppas på ett nytt jobb.
* jag hoppas att jag kommer få till lägenheten så jag blir 100% nöjd. det blir ju ett projekt det där, man kan inte ta allt på en gång, men nu är jag näästan nöjd, bara lite smågrejer kvar. :)
* jag hoppas på en sjukt bra 3årsdag med sambon. tre år? kan ni förstå? det är snart tre år sen vi smusslade runt på skolan utan att så många visste om oss, hihi.



året som gått, 2010.
jag har funderat och tyckt att det inte har hänt särskilt mycket under året. men det har nog hänt en hel del ändå.
jag har...
firat nyår i sundsvall hos erik.
hatat mitt jobb
har haft sjuk ångest över att jag inte gör något av mitt liv
firat tre år med bästa sambon
sökt nytt jobb - fått nytt jobb - slutat på mitt gamla jobb
fått dubbla löner på grund av att jag gick från timlön till månadslön
fått ett otroligt jobbigt samtal av min mor om en väldigt tråkig familjehändelse
fick tillbaka 15tusen på skatten
impulsköpt en volvo kombi
firat midsommar i gävle på en liten weekend med sambon
börjat en nybörjarkurs i golf
tagit grönt kort i golf och startat kampen mot lägre hcp
köpt nya golfklubbor
haft en veckas ledigt från jobbet
blivit parasitsjuk
avslutat året med en hel del övertid
fått förlängning på jobbet till slutet av augusti och en rejäl löneförhöjning
firat jul på ett konstigt sätt, utan farmor. (men den blev bra ändå)
avslutat året med ett oroande samtal
.. och ska till sist ha en ytterligare lugn nyårsafton här hemma med god mat, bra film och trevligt sällskap.

det har även blivit en del ikeatrippar, en hel del bio och massor med film. humöret har som vanligt varit både uppe och nere, och det har varit ett riktigt trött-år.
år 2011 tror jag kommer bli händelserikt, som vanligt. men framförallt detta:
* 4 år med sambon
* åka utomlands
* 2 år med körkortet
* förhoppningsvis en kanonsommar med mycket golf
* förhoppningsvis ytterligare en förlängning på jobbet efter augusti alternativt en idé på vad jag ska göra istället.

vidare funderar jag på att avge ett nyårslöfte tillsammans med alla som ska sluta röka, gå ner i vikt, börja träna och äta bättre.
jag funderar på om jag ska ta och rycka upp mig, sluta gnälla och vara grinig, utan acceptera läget och inse att allt blir vad man gör det till, sluta upp med att vara trött hela tiden, äta bättre, träna mer och helt enkelt vara en riktigt bra människa.
men vi får se, det är nio och en halv timme kvar till tolvslaget. jag hinner fundera. det är dumt att lova för mycket :P


på återseende nästa år.

Kommentarer
Postat av: Morsan

Ser fram emot nästa års summering och se om du blev en bättre människa :)

Gott nytt år på er !

2010-12-31 @ 18:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0